16.9.13

matahari.

hoi matahari
bila nak muncul
tahu tak aku terjaga 4 pagi
mahu naik ke bukit untuk tunggu
tapi masih awal lagi

hoi matahari
jangan terang lagi
bagi aku emmm 10 minit
tak
15 minit

hoi matahari
terima kasih bersinar
terima kasih terang
aku peluh berjeruk masam dipancarnya
biar muka hitam berminyak
aku ketawa aku gembira aku bahagia
harapnya kau pun sama

hoi matahari
tahukah kau
adalah satu objek yang bercampur baur
tapi bila kau nak terbenam
aku takkan lepaskan peluang
kerana aku rindu
walaupun esok aku tahu kau masih ada
dan esok aku boleh bergaduh dengan kau
boleh tersenyum dengan kau

hoi matahari
faham tak
kenapa diam

ah dia dah jingga
aku tersenyum senget
mulut kata tak apa
tapi hati kalau boleh nak tahan kau dari terbenam
kerana kau adalah matahari aku

kita jumpa esok :)

No comments:

Post a Comment